Motto: Společná cesta za poznáním.
Kdo jsme a kam směřujeme
- Vedeme děti ke svobodě, úctě a odpovědnosti ve vlastním životě.
- Rozvíjíme myšlení, ale stejně tak i cit a vůli.
- Rozvíjíme kritické myšlení a práci s informacemi (učíme se učit se).
- Ctíme individuální rozvoj dítěte – s ohledem na jeho vlohy a nadání tak, aby nalezlo v životě své plnohodnotné místo.
- Velkou učitelkou je nám sama překrásná příroda Českého středohoří (výukové programy v přírodě, pohyb, zdraví, odolnost).
- Velkým učitelem je nám i svět sám (pořádáme exkurze, výlety, spolupracujeme s místními organizacemi a s obcí).
- Nástrojem učení je nám umění a vlastní zkoumání.
- Cizí jazyky objevujeme již od první třídy.
- Hodnotíme slovně – s cílem dítě dále rozvíjet, nikoliv jej srovnávat s druhými.
- Rodiče jsou u nás vítáni (třídní schůzky, přípravy slavností, brigády).
- Ctíme tradice a přirozené rytmy roku (učíme se řemesla, pořádáme slavnosti otevřené veřejnosti).
- Jsme první škola waldorfského typu v Ústeckém regionu.
Čeho jsme již dosáhli
- Od svého zahájení činnosti v roce 2015 jsme vybudovali zázemí (jak materiální tak personální) pro vzdělávání žáků na 1. stupni ZŠ v Třebušíně (v malebné krajině Českého středohoří) a na 2. stupni ZŠ v Litoměřicích; v současné době se zaměřujeme na jeho další zkvalitňování.
- Od září 2023 jsme plnohodnotnou devítitřídní základní školou.
- O vzdělávání na naší škole je zájem. V současné době máme 9 ročníků základní školy a více jak 145 žáků.
- Obhájili jsme titul „waldorfská škola“ před zastřešující Asociací waldorfských škol ČR.
- Získali jsme dobré hodnocení České školní inspekce – a to jak v roce 2016, tak v roce 2023. Na dalším zkvalitňování výukového procesu aktivně pracujeme.
- Navázali jsme plodnou spolupráci s řadou antroposofických i místních organizací (např. Camphillem na soutoku, z.s., Svobodným statkem na soutoku, o.p.s., Lesy ČR, s.p., organizací Room 28, e. V.).
- Navázali jsme aktivní spolupráci se zahraničními partnerskými školami: Frei Waldorf schule Goerlitz Jacob Boehme; Steinerskolen i Hurum v Norsku; École La Providence – Fécamp ve Francii.
- Jsme dlouhodobě úspěšní v zajišťování vícezdrojového financování činnosti a rozvoje školy (všechny dárce řádně uvádíme ve výroční zprávě i na webových stránkách školy). Děkujeme za podporu!
Konkrétní podoba školy
Forma školy
- Základní devítiletá škola.
- Zajištěno – školní družina a školní klub.
- Volnočasové aktivity.
- Neformální vzdělávání.
- Aktivní zapojení rodičů do provozu školu.
- Prostor pro aktivity s veřejností, přednášky, semináře, slavnosti apod.
Specifika vyučování
- Vyučování v epochách.
- Stejný důraz na rozvoj myšlení, cítění a vůle.
- Umělecká výchova prostupuje celým vzdělávacím procesem.
- Práce s rytmem pro podporu pochopení a osvojení učiva.
- Rozvoj řemeslné činnosti
- Rozvoj ekologické výchovy.
- Výukové programy v přírodě v prostředí Českého Středohoří.